|
قصة أحمر وأبيض وأسود - 1
جدو سامى
كاتب وباحث وروائى متنور ومؤمن بالحريات الجنسيةوالدينية والابداعية والفكرية كاملة
الحوار المتمدن-العدد: 7672 - 2023 / 7 / 14 - 22:17
المحور:
الادب والفن
بقلم جدو سامى امبراطور الحلم الممتد دائما حول السنين والنجوم المتجنب حياة مليئة بالدموع الاكثر ايمانا بالحريات من مصر دولته
أنا أحمد عمرى فوق الاربعين بقالى كام سنة مشرد هومليس هدومى متوسخة ومبهدلة ومقطعة وجسمى مش نضيف ومش مستحمى إلا كل فين وفين لما حد ابن حلال يسمح لى أستحمى عنده ويدينى هدوم قديمة من عنده ليا، شعرى ناعم، وجسمى أبيض ومشعر، سمين، طولى 175 سم، وزنى 90 كجم، من برج العذراء، عايش فى شوارع وحارات القاهرة الاسلامية، خصوصا شارع المعز، وفى يوم الصبح بدرى والناس لسه نايمة، لقيت بنت من أجمل ما يكون يمكن فى العشرين أو أصغر، كأنها نورا أخت بوسى بس مش المفروض نورا كبيرة دلوقتى، المهم بياض ايه وجمال ايه، بس شكلها مشردة وهومليس زيى هدومها وسخة ومبهدلة ومقطعة ووشها وجسمها رغم جمالها مش مستحمية، حافية وقدمها الجميلة مش نضيفة رغم بياضها، كانت نايمة فى سابع نومة، جسمها مليان شوية، قمر أربعتاشر وشها، شعرها ناعم واسود وطويل، قعدت جمبها شوية أتأمل فيها وأملى عيونى من جمالها رغم بهدلتها ونشردها، وماقدرتش أحوش نفسى وقعدت أحضنها كتير كتير وأبوس فيها، وفى شفايفها وخدودها ووشها كله، ورغم ان عمرى ما شلت بنت قبل كده أبدا ولا تصورت إنى أقدر أعملها ورغم خجلى وبتوليتى لقيتنى شلتها، بين دراعاتى وعلى دراعاتى وهى نومها تقيل من التعب جايز، ومشيت بيها لحد عشتى الصغيرة المبهدلة اللى على قدها، ونيمتها على فرشتى.. ما فاتش وقت كتير وأنا ببوسها وأحضنها إلا وصحيت وبصتلى وقالتلى أنا فين.. قلتلها أنا بحبك أوى أوى، يا ترى هى جوزاء زيها، وزى نيللى مظلوم وسونام كابور ومارلين مونرو وهالة صدقى ونهلة سلامة ووفاء عامر وسوناكشى سينها وفخرية إنجن وهالة فاخر، نفس صوتها – نورا – يا ناس لما عرفت بعدين، نفس جمالها ودلالها بالضبط، قعدت أحضنها وأبوسها، وهى ما ردتش وسابتنى أقلع وأقلعها، وصوتت لما دخلت زبرى فى كسها وفضيت بكارتها، لكن بسرعة بدأت تتأوه خفيف أوى أوى وبصوت رقيق وسكتت وأنا بحب أوى البنت الهادية اللى مش بتتكلم ولا تصوت خلال النيك، فضلنا نمتع بعض لحد ما جبت لبنى جواها وجوه مهبلها، خدتنى فى حضنها وقعدت تبوسنى واحنا غرقانين فى عرقنا وعسلنا ولبنى، وتشردنا ووساخة جسمنا. ما فكرتش أسألها عن تفاصيل حياتها وإيه اللى وصلها للتشرد زيى، ولا هى فكرت تسألنى، حبينا نستمتع بالأفترجلو حبة وبعدين نسأل بعض ونستفسر. يا ترى هتفضل معايا ولا تمشى، هتحبنى رغم إنى قد أبوها، أو أخوها الكبير أوى، وابتديت أفكر فى زمايلى فى التشرد من مناطق تانية بس يشبهونى أوى زى التوأم مش عارف ليه .. يا ترى إيه أخبارهم دلوقتى سابوا التشرد ولقوا حد ولا واحدة بنت حلال تنجيهم وتخرجهم على وش الدنيا. كنا سنة 2023 والدنيا غلا أوى واللى فيه بسبب طمع اخواتى وأنانيتهم وبسبب هكر نتن متعصب هو والفران اللى مشغله فى ستة أكتوبر الجيزة الحى الاتناشر مجاورة ستة عمارة تلاتاشر. طفت مصر كلها وفلست بين الأوتيلات والشقق المفروشة من مدخراتى اللى سابتها لى ماما. قعدت نورا تاكل حتة عيش بلدى اتقاسمناها سوا. كانت آخر حاجة تتاكل فى عشتى المتواضعة، ومع ذلك كنا مبسوطين أوى وعيونها كلها حب واغراء وأنا عمال أحضنها وأبوسها وهى مش بخلانة عليا خالص بالأحضان والبوس وإحنا عريانين ملط وحافيين. قلتلها بحبك قالتلى بدلال الأنثى بسرعة كده دانت لسه شايفنى وشايفاك قلتلها بحبك من زمان أوى أوى ومستنيكى من زمان أوى قالتلى بدلال ياه للدرجة دى بس انت باين عليك شقى وأنا مش أول بنت تلمسها. قلتلها أبدا انتى أول وآخر بختى ومش عايز غيرك. قالتلى مش مصدقاك مش ممكن تكون دى أول مرة. قلتلها أنا بتكسف جدا وفيرجن وعمرى ما قربت من بنت أو ست قبلك. بصتلى شوية وقالتلى مصدقاك رغم انك كنت جرئ أوى معايا قلتلها لأنى كنت بحلم بيكى من زمان. معقولة انتى هى انتى نورا أخت بوسى. ضحكت وقالت فى غموض يمكن وليه لأ .. كل شئ جايز قلتلها عشان خاطرى متمشيش وخليكى جنبى ومعايا على طول وقدمينا بنلعب مع بعض. قالتلى بدلال يعنى عايزنى معاك على طول مش هتزهق ولا تبص لواحدة تانية قلتلها عايزك معايا على طول لحد ما تدفيننى بإيدك تحت التمثال الرخام المرمر وسط الشجر والجنينة الخضرا .. قالتلى بعد الشر عنك يا أخويا.. وقالتلى بكسوف أنا كمان من أول ما فتحت عيونى وشفتك حبيتك أوى أوى كأنى أعرفك طول عمرى كأنى أعرفك فى حيوات سابقة وفى برزخ الأرواح وقبل ما نكون أصلا، كأنى أعرفك من زمان. عشان كده سلمتك نفسى وما قاومتكش ولا منعتك.. وكان عندى شوية صبغة شعر شقراء، وكان شعرى طويل أوى فى الفترة دى وكأنى فيمبوى، قلتلها يعجبك لو صبغت شعرى أشقر. ضحكت وقالتلى دا يهيجنى أوى إنى بتناك من راجل أوروبى أشقر وأنا بنت غلبانة مصرية أو تركية شعرها أسود يعنى مش جذابة زى بنات بلده الشقر، قلتلها وبمثل إنى أوروبى وانتى جننتينى بشعرك الأبنوسى الاسود ده أكتر من أى شقرا يا ملبن يا شرموطة. بحبك تكونى شرموطة يا شرموطة. قالتلى أنا شرموطة يا متناك يا منيوك. هجت من كلامها وزرعتها بزبرى فى كسها قلتلها هيجتينى يا بنت المتناكة، قالتلى متعنى يا ابن الشرموطة. == مع العلم ان فيه بنات شعرهم اسود فى بعض دول اوروبا زى المجر والتشيك وسلوفاكيا ورومانيا وفرنسا وايطاليا وحتى المانيا وطبعا الاسيويات والهنديات والهنديات الحمراوات برضه شعرهم اسود==. ونكتها تانى وهى سكتت تستمتع بدون آهات زى عادتها لحد ما خلصنا.. قمنا ولبسنا واتمشينا أنا وهى فى شوارع القلعة والسلطان حسن والحلمية الجديدة والجماميز إلخ، قعدنا نشحت أكل وفلوس من الناس والمحلات اللى يطنش ويطردنا واللى يقبل ويدينا.. وكان عندى محتفظ بسماعة ودان على شكل ودان قطة Cat Ears Headband ومعاهم بيبيونة، هديتها بيهم، وافتكرت أفلام نورا المليونيرة النشالة والندم والعار وجرى الوحوش وحياتى عذاب وسفاح كرموز ولكن شيئا ما يبقى وسكة سفر وحلقة الرعب. قلتلها انتى شكلك بيتغير وجسمك كمان، زيها، شوية تبقى شبهها فى المليونيرة النشالة والندم وشوية تبقى شبهها فى سفاح كرموز أو العار أو سكة سفر أو جرى الوحوش، قالتلى بدلع هى مين دى اللى شاغلة بالك. قلتلها هو فيه غيرك يا بت. ورحنا قهوة أعرف صاحبها وهو جدع بنقعد ويجيب لى مشاريب وأتفرج ع التلفزيون شوية أسلى نفسى. وفى اليوم ده استغرب إنى معايا بنت بس ما اتكلمش وفرح لى كان باين عليه، وخدمنا ورحب بيها أوى وشفنا فيلم سوا لنورا فى الدش عنده قالتلى دى شبهى أوى قلتلها آه عشان كده هاسميكى نورا على اسمها إن ما كنتيش هى. ضحكت وقالتلى سمينى زى ما يعجبك أنا دماغى ورقة بيضا اكتب فيها زى ما تحب، قلتلها الله يعنى مش فاكرة ولا عارفة اسمك ولا ايه قالتلى ولا اسمى ولا أهلى ولا أى حاجة أنا صحيت فى يوم لاقيت نفسى كده زى ما شفتنى وبقيت باشحت وباخد من أهل الخير أكل، أو يتعطفوا عليا لو عييت يودونى لدكتور فى مستشفى شعبية يدينى دوا وروشتة ببلاش... كانت حياتها زيى وأنا بسمعها وانشغلنا فى الفيلم، كانت معجبة بنورا وقالتلى دى صوتى وحتى دلعى وكل حاجة ووشى وشعرى وجسمى.. قلتلها أمال أنا حبيتك ليه قالت بغيرة يعنى حبيتها فيا مش كده قلتلها أبدا إنتى الأصل وهى الصورة. قالتلى يا سلام. شفنا الفيلم وشربنا وكلنا اللى عزمنا عليه القهوجى صاحبى. وقمنا ريحنا فى العشة قالتلى بس انت إزاى متشرد وعندك عشة ؟ قلتلها قعدت سنين فى الشارع أنام وأصحى فيه على الرصيف وأروح الحمام فى الجامع، لحد ما اتعطف عليا راجل كبير فى السن وإدانى الحتة دى والعشة دى وكانت بتاعة غفير سابها ومات. وابتدت أحكيلها عن مغامراتى فى محافظات مصر وركوب القطارات والأوتوبيسات ومعالم مدن الصعيد ومعابده ومدن الدلتا وكانت منبهرة بيا وبكلامى قالتلى شوقتنى أشوف الأماكن والبلاد دى اللى انت رحتها بس للأسف حالنا وفقرنا مش هيخلونا نروحها مع بعض. قلتلها وأنا كمان نفسى بقى أروحها بس المرة دى مع روح قلبى الجوزائية نورا، مش لوحدى سنجول وغلبان ويتيم. معايا ماما وبابا وأختى وصاحبتى صديقتى وجيرلفريندى إنتى. قالتلى بكسوف بس هنروح إزاى وإحنا حالنا كده .. قلتلها ربنا يبعت وأنا ليا أصحاب كتير وشبهى، يمكن يرجعوا من مغامراتهم وسفرهم ويساعدونا بس أعرف كانوا فين الأشقيا دول.. كان آخر واحد فيهم واسمه أحمد برضه زى اسمى وشبهى، بس عشان أميز بيننا أنا ابن تحتمس وهو ابن حتشبسوت تمام ؟. ابن حتشبسوت سافر قبل إفلاسى وتشردى بفترة قصيرة بعدما اتكلم فترة طويلة مع بنت سورية ظريفة ومثقفة ومتنورة وعلمانية ولادينية وربوبية تعددية كمتية هيلينية زيى وزيه بس الفرق بينى وبينه إنه كان غنى وقدر بمساعدة منها ودعوة وعنوانها إنه ياخد تأشيرة من السفارة السورية فى جاردن سيتى ويسافر على دمشق ويتجوزها، ويعيشوا بسعادة بس لما اتشردت انقطعت أخباره بالنت عنى، ومعرفش إزاى هيقابلنى وأقابله أو يعرف عنى أى حاجة أو أعرف عنه أى حاجة أصلا.. لما استقر بيا الحال بعد سنين من تشرد الشوارع لتشرد العشة، واتصاحبت مع صاحب نت كافيه فتحت حسابى القديم أكلم منه ابن حتشبسوت ما ردش وزى ما يكون قافل حسابه بقاله سنين من بعد آخر رسالة ما بينا بعت لى انت فين وطمنى عليك وبعد ست شهور ما بقاش يبعت زهق ومعرفش راح فين وقافل حسابه ليه.. المهم احتياطى حكيت له فى رسالة صوتية تشردى ومكانى الحالى فى حال إذا فى يوم أو بعد سنة أو سنين فتح حسابه يسمع رسالتى ويعرف يلاقينى فين لو حاب. وفضلت أنا ونورا نتمشى ونتفسح وإحنا بنضحك رغم تشردنا وهدومنا الوسخة المتقطعة المبهدلة وشكلنا الوسخ وشعرنا الوسخ المنكوش ورجلينا شبه الحافية، نروح الهرم شوية نبص من بره أو ننط السور والحرس والأمن يطردونا ويشتمونا.. ونضحك، وننط سور جنينة من الجناين وشوية والناس والحرس يطردونا .. نقعد على كنب قصاد كورنيش النيل .. والناس مستغربة ضحكنا وحبنا رغم تشردنا وضياعنا..
فاتت شهور عليا أنا ونورا نتفسح ونلعب لحد ما نتعب ونرجع البيت ننيك بعض وننام زى القتلة. وأيام رمضان أو الأعياد نتعزم على موائد الرحمن أو على فتة ولحمة وعلى الكحك والبسكوت، ويرمينا بعض أهل الخير وإحنا لابسين بهدومنا الوسخة تحت الدش ننزل التراب والوسخ اللى علينا ونليف بعض.. الناس بصراحة ماكانوش مهتمين نورا وأنا متجوزين ولا مرافقين بعض كده، لأن حالتنا أصلا تصعب على الداعشى المؤمن والاخوانوسلفى الارهابى، والحى اللى إحنا فيه راقى مش شعبى، وكل واحد فى حاله وتعليمهم معظمهم أوروبى وسافروا بره ورجعوا بأفكار نضيفة عن غيرهم، فشايفين إن كفاية اللى أنا وهى فيه مش معقول يضايقونا أكتر وإنما يسيبونا نتمتع بحياتنا، حتى مفيش حد قال ده أكبر منها بكتير وإنها تستحق واحد من سنها.. وفى يوم بعد حوالى سنة من ارتباطى بمساكنة أنا ونورا نده علينا صاحب النت كافيه صاحبى، وقالى مبتزورنيش يعنى من زمان انت زعلان منى ولا إيه، قلتله لأ بس يئست من رد صاحبى أحمد بن حتشبسوت. قالى ليه خلى عندك أمل عيش بالأمل زى هدى سلطان ما بتقول وصمم فى اليوم ده نخش أنا ونورا ، وأفتح حسابى وأكلم ابن حتشبسوت، وفتحت ومالاقتش حاجة، قعدنا على كده كذا أسبوع كل أسبوع ينادى عليا ومصمم، لحد ما لاقيت رد من صاحبى عليا فرحنا أوى أنا ونورا، وصاحب النت كافيه، واكتشفت إن صاحبى ابن حتشبسوت عمل لى حساب فى البنك باسمى وهو عارف رقمى القومى أصلا وعنده صورة منه، وحط لى مبلغ محترم من الفلوس لغاية ما يرجع، وحكى لى إنه حصل معاه زى بطل قصة مدينتين لتشارلز ديكنز بس الفرق بس إنه فلت من الإعدام أو المقصلة أو قطع الرقبة على يد ارهابيى الجيش الحر الإخوانى وداعش وأمثالها السلفية فى سوريا، وهو ده سبب انقطاعه عن الاتصال بى وعن حسابه كل الفترة اللى فاتت. وكان فعلا هيتنفذ فيه حكم الإعدام لولا إن الجيش العربى السورى قضى على مجموعة الارهابيين الإخوان والسلفيين اللى كانوا ماسكينه وعلى وشك إعدامه فى نفس اللحظة .. لأنه كان شبه جدا حبيب أخت مراته السورية السورى، العلمانى البعثى اللى كانوا بيلاحقوه بتهمة إنه من شبيحة الأسد، وعملوا تبادل هو وحبيب وأخت مراته عشان ينجيه رغم اعتراض مرات ابن حتشبسوت السورية وانهيارها ورفضها الكامل، لكن ابن حتشبسوت صمم عشان خاطرها وخاطر أختها.. وهربوا أختها وحبيبها السوريين لمصر للقاهرة بعيدا عن إدلب وسوريا.. فرحنا أنا ونورا بسلامته وبالفلوس اللى سابها لنا، اللى معرفش جابها منين وسط ظروفه دى، هو غنى جدا هو وأهله وحتى مراته السورية وأهلها أغنيا.. على عكس حالة ابن نفرتارى وابن حتحور اللى شبهنا واسمهم أحمد برضه، بس اتعرفت عليهم بالصدفة بعد شهور من اللى حصل بعدما استحمينا أنا ونورا أجرنا شقة وقعدنا فيها فى حى زى الحى الراقى اللى كنا متشردين فيه، واتحسنت أحوالنا أخيرا وزاد حبنا ورغبتنا أكتر وأكتر، وقدرنا إنى أفسح نورا فى كل معابد الصعيد لحد أبو سمبل والأقصر وركبتها القطار اللى كان نفسها تركبه زى العيِّلة، والأوتوبيس السوبرجيت، اتقابلنا مع ابن حتحور اللى متجوز أو مساكن بنت ليبية وصاحبه ابن نفرتارى متجوز أو مساكن بنت أفغانية وهما مصريين برضه زيى وزى ابن حتشبسوت ولهم صاحبين تانيين متجوزين أو مساكنين بنت سودانية وبنت عراقية يمنية وصحابهم مساكنين بنت صومالية وبنت إيرانية وبنت تركية وبنت حجازية نجدية سعودية.. ابن إيزيس وابن رمسيس وابن خوفو وابن أحمس وابن خفرع منكاورع وابن خعمررنبتى
البنت الليبية عمرها فى 2023 .. 42 سنة البنت الأفغانية عمرها فى 2023 .. 18 سنة بس أبوها وأمها 63 سنة عرفوها التاريخ بتاع بلدهم البنت السودانية عمرها 30 سنة بس أبوها وأمها عرفوها المأساة اللى عملها نميرى والبشير والترابى فى بلدهم .. البنت الحجازية النجدية تكره الوهابية السلفية وآل سعود وتتمنى قيام جمهورية علمانية غربية للحجاز ونجد البنت السورية عمرها 42 سنة عاصرت نكبة الربيع العربى وقبلها غزو الحجاب لسوريا البنت العراقية اللى أمها يمنية عمرها 42 سنة برضه، أمها اليمنية عمرها 72 سنة وحكت لها أمها كيف كان السفور والاشتراكية فى اليمن الجنوبى بعدما كان اشتراكيا وأبوها العراقى عمره 65 سنة وعاصرت الغزو الأمريكى للعراق وتحويله لدولة شيعية داعشية مشتركة. البنت الصومالية عمرها 18 سنة أبوها وأمها عمرهم 63 سنة عرفوها تاريخ الصومال الاشتراكى فى عهد سياد برى قبل انقلاب الاسلاميين 1991 عليه وانهيار الدولة ويعيشون خارج الصومال لاجئين من يومها البنت الليبية عمرها 42 سنة عاصرت الغزو الأطلسى والاخوانوسلفى لليبيا القذافى 2011 تحت زعم الثورة .. البنت الإيرانية عمرها سنة 2023 34 سنة أبوها وأمها عمرهم 74 سنة عرفوها بسفور وجمال وحرية إيران الشاه قبل نكبة الخمينى وخامنئى.. البنت التركية عمرها 31 سنة أبوها وأمها عمرهم 53 سنة عرفوها بنكبة انهيار العلمانية التركية والعسكرية بعد سليمان دميريل البنت السعودية عمرها 38 سنة .. أهلها عايشين فى تركيا من العشرينات 1925 بعد قيام الكيان السعودى بسنوات، هربوا من السلفية وآل سعود إلى تركيا 1925 مع سقوط مملكة الحجاز وكانوا عايشين فى المدينة المنورة أصلا، وكان عمر جدودها أبو وأم جدها وجدتها 30 سنة، وكانوا هجين من مصاهرة بين آل الحسين هاشم شريف مكة وآل الرشيد وآل عائض والأدارسة وحتى العثمانيين وأسرة محمد على .. كانوا مخلطين.. واتوفوا 1975 عن عمر 80 سنة، وجدها وجدتها المباشرين كانوا عمرهم سنة 1975 40 سنة.. وأبوها وأمها كان عمرهم وقتها 20 سنة.. وخلفوها سنة 1985 .. يعنى عمرها دلوقتى 2023 .. 38 سنة.. لكن جدها وجدتها عرفوا أبوها وأمها زى ما عرفهم أبو جدها وأمه وأبو جدتها وأمها بتاريخ آل سعود الأسود والتاريخ التنويرى لآل الحسين وآل عائض وآل الرشيد والعثمانيين وللأدارسة وأسرة محمد على، كما أنهم كانوا من سابع جد متنورين مثقفين علمانيين أتاتوركيين قبل أتاتورك، اشتراكيين قبل لينين وماركس وأنجلز، وعاصروا هذه الدول المتنورة وعاصروا بدايات حقوق الإنسان والأمم المتحدة وصولا للحرب العالمية الثانية وما بعدها من مواثيق دولية تنويرية مهمة، كما عاصروا جرائم آل سعود بالداخل والخارج، ودعمهم للارهاب الاخوانى والسلفى والداعشى فى أفغانستان والصومال والسودان واليمن وتوحيده وانتشار الحجاب والنقاب والعباءات.. وكانت البنت الحجازية النجدية مثقفة متنورة اضافة لاطلاعها عبر الويكبيديا على تاريخ آل سعود كله الظلامى وتاريخ ابن عبد الوهاب وقطب والبنا والمودودى وابن لادن والملا عمر والربيع العربى الاخوانوسلفى فى ليبيا وسوريا وتونس إلخ وأردوغان اللعين .. وبالتالى كانت اشتراكية سوفيتية جدا علمانية جدا أوروأمريكية جدا أتاتوركية جدا ناصرية جدا بورقيبية جدا بعثية جدا وقذافية جدا وتحلم بزوال آل سعود وآل الشيخ وقيام جمهورية الحجاز ونجد العلمانية الأتاتوركية الناصرية الاشتراكية الأوروأمريكية البورقيبية، وتحلم بعودة ليبيا والعراق والسودان ومصر والصومال وأفغانستان وإيران وتركيا إلخ للسفور والعلمانية مرة أخرى. البنت السودانية عمرها 30 سنة زى ما قلنا يعنى مولودة 1993 وأبوها وأمها كان عمرهم وقتها 40 سنة.. وبالتالى كان عمرهم تلاتين سنة أيام تحول نميرى اللعين لقوانين سبتمبر الارهابية 1983 وتحويله السودان لدولة ثيوقراطية ومن بعده عمر البشير والترابى وتقسيم السودان بعد حرب أهلية طويلة لجنوب وشمال وقتله محمود محمد طه .. وكانوا يترحمون على عهد أحمد الميرغنى المعتدل بعد نميرى وقبل البشير .. وكان جدها وجدتها يترحمون على اسماعيل الأزهرى رئيس السودان المعتدل. البنت السورية اسمها لمى أنيسة كاسم العظيمة زوجة حافظ الأسد، وأختها اسمها سلاف. البنت التركية اسمها هلال أو شفق نور البنت الليبية اسمها صفية كاسم زوجة القذافى البنت الأفغانية اسمها نور بيبى Nur Bibi كاسم زوجة نور محمد تراقى رئيس أفغانستان أول رئيس شيوعى لأفغانستان وكانت ووالداها يحبون ببرك كرمل وتراقى وحفيظ الله أمين البنت السودانية اسمها حواء رزوى كاسم رزوى سركسيان الطبيبة الأرمنية السودانية البنت العراقية اسمها ساجدة زينب على اسم زوجة صدام حسين وزوجة قحطان الشعبى رئيس اليمن الجنوبى الأول. البنت الصومالية اسمها خديجة كاسم إحدى زوجات سياد برى رئيس الصومال العظيم البنت الغيرانية اسمها نجمة السلطنة كاسم والدة محمد مصدق وكانت هى ووالداها يحبون العلمانى الايرانى أحمد كسراوى ورضا رادمنش رئيس حزب توده الشيوعى الايرانى البنت التركية اسمها زبيدة لطيفة هلال شفق نور ولها اسم مركب خماسى.. كاسم أم وزوجة أتاتورك البنت السعودية اسمها بزمجهان عادلة كاسم أم وزوجة الشريف حسين ملك مملكة الحجاز
أحمد بن تحتمس 42 سنة مع نورا 18 سنة الاتنين مصريين أحمد بن حتشبسوت 30 سنة مع لمى أنيسة السورية 42 سنة، مع بعض من خمس سنين ومخلفة منه أحمد بن حتحور 40 سنة مع صفية الليبية 42 سنة أحمد بن نفرتارى 18 سنة مع نور بيبى الأفغانية 18 سنة أحمد بن إيزيس 18 سنة مع حواء رزوى السودانية 30 سنة أحمد بن رمسيس 22 سنة مع ساجدة زينب العراقية اليمنية 42 سنة أحمد بن خوفو 29 سنة مع خديجة الصومالية 18 سنة أحمد بن أحمس 50 سنة مع نجمة السلطنة الايرانية 34 سنة أحمد بن خفرع منكاورع 60 سنة مع زبيدة لطيفة التركية 31 سنة أحمد بن خعمررنبتى 47 سنة مع بزمجهان عادلة الحجازية النجدية 38 سنة البنت السورية لمى أنيسة عايشة فى سوريا طبعا البنت الليبية صفية عايشة فى مصر من بعد 2011 البنت الأفغانية نور بيبى مهاجرة هى وأهلها من أول التسعينات قبل تولى طالبان الحكم 1993 البنت السودانية حواء رزوى عايشة هى وأهلها فى مصر بعد سبتمبر 1983 سابوا السودان وعاشوا فى مصر البنت ساجدة زينب العراقية اليمنية كانت وأهلها عايشين فى العراق لحد 2003 وبعدين سابوه وعاشوا فى مصر البنت خديجة الصومالية هى وأهلها سابوا الصومال من 1991 وعاشوا فى مصر البنت نجمة السلطنة الايرانية سابوا أهلها ايران من 1979 البنت التركية زبيدة لطيفة لسه عايشين فى تركيا البنت الحجازية النجدية بزمجهان عادلة زى ما قلنا جدودها عاشوا فى تركيا وسابوا الحجاز من 1925 أحمد بن حتشبسوت ولمى أنيسة السورية مع بعض من خمس سنين لما كان عمره 25 سنة وعمرها 37 سنة ومخلفة منه أكتر من مرة أحمد بن حتحور مع صفية الليبية مع بعض بقالهم خمستاشر سنة وكان معاها فى ليبيا وبيشتغل هناك ومخلفة منه. لما كان عمره 20 سنة وهى كان عمرها 22 سنة. أحمد بن نفرتارى مع نور بيبى الأفغانية مع بعض منذ الطفولة كان جنسيا ورومانسيا مع بعض منذ كان عمرهما 12 سنة يعنى بقالهم ست سنين جنسيا مع بعض، لكن من أول ما وعيوا على الدنيا وهما جيران وزملاء فى المدرسة وأصحاب .. عرفوا بعض فى مصر أحمد بن إيزيس مع حواء رزوى السودانية، عرفوا بعض فى مصر. معاها جنسيا ورومانسيا برضه بقالهم ست سنين من وهو عمره 12 سنة وهى كان عمرها 24 سنة، ومخلفة منه. أحمد بن رمسيس مع العراقية اليمنية ساجدة زينب، معاها جنسيا ورومانسيا بقالهم عشر سنين مع بعض من وهو عمره 12 سنة برضه ومخلفة منه وهى كان عمرها عشرين سنة وعرفته فى مصر أحمد بن خوفو مع خديجة الصومالية بقالهم سنتين بس مع بعض طبعا عرفوا بعض فى مصر أحمد بن أحمس مع نجمة السلطنة الايرانية بقالهم 14 سنة من لما كان عمره 36 سنة وعمرها عشرين سنة. طبعا عرفوا بعض فى مصر. ومخلفة منه. أحمد بن خفرع منكاورع مع زبيدة لطيفة التركية بقالهم 13 سنة من لما كان عمره 47 سنة وعمرها 18 سنة. وعايشين فى تركيا وهو عايش فى تركيا من سنين طويلة أهله هاجروا لتركيا ومخلفة منه وبيزوروا مصر. أحمد بن خعمررنبتى مع بزمجهان عادلة الحجازية النجدية طبعا عرفوا بعض فى تركيا ومخلفة منه. هو عايش فى تركيا برضه من سنين طويلة وبقاله مع بزمجهان رومانسيا وجنسيا من عشرين سنة، لما كان عمره 27 سنة وعمرها 18 سنة ومخلفة منه. كانوا يقرأون الطوطم والتابو لفرويد. التابو هو الحرام والطوطم هو الله. اقرأ والإنسان العلمانى الفريماسونرى المتنور الحرياتى الأكرم، الذى علم بالقلم، علم أخاه الإنسان ما لم يعلم. سكت دهرا ونطق ارهابا وتكفيرا. أرض الانترنت واسعة فلتكتبوا فيها. مات فى القرية ارهابى اخوانوسلفى أزهرى فاسترحنا من عواه، خلف الملعون داعشى فاق فى الارهاب أباه. أول القصيدة ارهاب وتكفير. الرذيلة والخطيئة والكبيرة والذنب والنجاسة والفاحشة والزنا هى الارهاب والاخوانوسلفية. وجعلنى مثمرا مفيدا أينما كنت وأوصانى بالتنوير والعلمانية واللادينية والسلام والمحبة والتسامح والسلامية والطيبة ما دمت حيا. نور بيبى لديها قدرة خاصة على الرحلة الواعية خلال نومها كل ليلة، فى برزخ الأرواح أرواح المتوفين والمتوفيات من ضحايا الاخوان والسلفيين وطالبان وداعش والقاعدة إلخ فى بلادها والبلاد المنكوبة الأخرى بهم.
أحمد بن حتشبسوت ولمى أنيسة السورية أغنيا وولاد أغنيا أبهاتهم رجال أعمال مصرى وسورى وبينهم علاقات اقتصادية وودية وصداقة من سنين، واتقابلوا فى حفلات كتيرة فى مصر وسوريا قبل نكبة 2011 ومن بعد النكبة ولأن أبهاتهم الاتنين مقربين جدا من الدولة والمسؤولين، فقدروا يحافظوا على أعمالهم خصوصا إن معظم أعمالهم وشركاتهم معظم فروعها الأساسية بره مصر وسوريا، بس ده ماكانش حال أخت لمى أنيسة سلاف وجوزها السورى اللى كانوا عايشين فى إدلب وكان أهلها غضبانين على الجوازة دى لأنه فقير ولأنه لادينى، وابتدوا يعانوا من اضطهاد الجيش الحر وداعش وجبهة النصرة لهم بسبب قرابتها هى وأبوها وعلاقاتهم الوثيقة بنظام البعث الحاكم، وبسبب لادينيتها هى وجوزها، وده كان السبب فى تبادل جوزها مع صديقه أو شخص غريب بيحب أخت لمى جدا حب من طرف واحد وبيعبدها، وقرر إنه يحل محل جوز سلاف أخت لمى فى إعدامه على إيد ثوار الغبرة فى إدلب زى قصة مدينتين. وكان لعيلة لمى وعيلة أحمد قصر فى ريف اللاذقية، بعيدا نسبيا عن المعارك والأزمة والحرب.
لمى أنيسة كان لها علاقات متعددة مع كذا بويفريند علاقة مهبلية كاملة لكن متجوزتش، وكان أحمد بن حتشبسوت بيحبها من زمان من قبل الخمس سنين ومن قبل حتى سنة 2011 ونكبتها، بس ماكانتش حاسة بيه أو كانت مستصغراه أو كانت مشغولة بغيره، لكن كان بيعبدها عبادة.. وتقرب منها كتير وكان لما يحضنها أو يبوسها يطلع كل شوقه وحبه فى الحضن والبوسة، وهى ما كانتش بتمنعه، وكانت شايفاه زى أخوها الصغير. هما أصحاب أوى بيتشاركوا الأفكار والهوايات، وحتى حكايات مع بويفرينداتها المتعددين كانت بتحكيلها له وكان بيتألم فى صمت بسبب عدم احساسها بيه وبحبه، وفى نفس الوقت بيثيره يتخيلها مع بويفرينداتها وقصصها عنهم رومانسية وجنسية. لحد ما جات النكبة وجات محنة وحبسة وحصار أختها وجوز أختها وقربت أحمد منها أوى، وهى كانت سنجل فى الفترة دى وحست بحبه الجارف أخيرا واستسلمت له وكانت مخلفة ولد من جواز قصير سابق، خلفت من أحمد ولدين وبنتين.. وده ما منعش نهمهم الجنسى وتفكيرهم الأوروأمريكى العلمانى الحرياتى انه يستمر رغم حملها وانجابها وكان جسمها وصحتها قوية جدا وقدرة تحملها كبيرة جدا سواء فى الحمل والرضاعة والجنس والطبخ وترويق البيت والفنون وكانت رياضية رغم انها ممتلئة الجسم ولها تضاريس، شعرها ناعم اسود وطويل وعيونها سود، وزى ما قلنا كل أحمدات القصة شبه أحمد بن تحتمس بطل القصة الأساسى حبيب نورا وكان الاتنين شرهين جنسيا ورومانسيا وفكريا وثقافيا وعلميا وعاطفيا وانسانيا. وبيحبوا يتفسحوا على النيل وبردى والفرات ودجلة والبحر الأبيض وكل معالم ومتاحف ومدن ومحافظات وآثار مصر وسوريا. وكانت مهتمة جدا بارضائه طبخا ومكياجا وملابس وحليا وفكرا وفنونا وثقافة وكانوا جامعيين طبعا وكل أحمدات وزوجات وحبيبات أحمدات القصة جامعيون وعلمانيون. ولغاية دلوقتى أحمد بن حتشبسوت وجيرلفرينده مساكنة لمى أنيسة متجوزوش رسمى لكن عملوا ورقة عرفية صورية رغم كراهيتهما لذلك، عشان يسجلوها فى المحكمة ويثبتوها عشان خاطر يطلعوا شهادات ميلاد والدهما الولدين والبنتين. أحمد بن حتحور وحبيبته جيرلفرينده مساكنته صفية الليبية كانوا يعرفوا أحمد بن نفرتارى وحبيبته جيرلفرينده مساكنته نور بيبى الأفغانية من ست سنين بعدما اتقابل ابن نفرتارى ونور بيبى بسنة أو سنتين بس من بداية علاقتهما الرومانسية الجنسية، وكتير كانوا بيناموا هما الأربعة فى سرير واحد ليالى كتير، ويمارس ابن حتحور الحب الحلو مع صفية قدام ابن نفرتارى اللى بيمارس الحب والفوربلاى كله مع حبيبته نور بيبى وكلهم عريانين ملط وحافيين قدام بعض... وابن نفرتارى ونور بيبى اتعلموا كتير من ابن حتحور وحبيبته صفية فى مجال التنوير والثقافة والحب والجنس وكانوا مثلهم الأعلى وأساتذتهم وبيحبوهم ويحترموهم أوى. رغم كده ما كانش ابن حتحور ولا صفية بيتكبروا عليهم أو يستصغروهم إنما كانوا بيعاملوهم باحترام باعتبارهم الجيل الصاعد جيل المستقبل اللى ممكن يصلح أخطاء وتعصب وجهل الجيل اللى قدهم من شباب المصريين وتقديسهم البكارة وفكر الخيمة. خصوصا شباب منتدى نسوانجى الجديد اللى عاملين مشايخ. ابن حتحور بيشتغل فى ليبيا من سنين من وهو مراهق، وأبوه وأمه عايشين فى ليبيا وأبوه كمان بيشتغل فى ليبيا وابن حتحور اتعلم لغاية الجامعة فى ليبيا، يعتبر ما شافش مصر خالص إلا بعد نكبة 2011. فراح هو وصفية مصر ولجأوا إليها هربا من جحيم ثوار ليبيا الاخوانوسلفى الأطلسى الداعشى إلخ، وفيها قابلوا ابن نفرتارى وحبيبته الأفغانية نور بيبى. ابن حتحور قابل صفية فى الجامعة وكانت أكبر منه بسنتين بس حبوا بعض أوى.. كل الأحمدات فى القصة برج العذراء، لكن حبيباتهم من أبراج مختلفة نورا جوزاء، صفية حوت، لمى أنيسة ثور، نور بيبى عذراء، حواء رزوى حمل، ساجدة زينب دلو، خديجة أسد، نجمة عقرب، زبيدة سرطان، بزمجهان ميزان بطالع قوس. قعد ابن حتحور وصفية فى مساكنة وبويفريندية جيرلفريندية عشر سنين، بعدها اتجوزوا لما بقى عمرهم تلاتين سنة لأحمد وصفية اتنين وتلاتين سنة وخلفوا تلات ولاد مفيش بنات. أما أحمد بن نفرتارى وحبيبته الأفغانية نور بيبى فلسه ما خلفوش، وما اتجوزوش، لكن علاقتهم الجنسية والرومانسية والعاطفية نشطة ونهمة جدا .. ولسه مش بيفكروا يتجوزوا خالص دلوقتى، وعايشين مع أهلهم لسه بس بيتقابلوا لو يمارسوا الحب الحلو ويصنعوه من وقت للتانى بنهم فى شقة ابن نفرتارى ساعات وشقة نور بيبى ساعات اللى جابها لهم أهلهم بالتقسيط من سنين فى مدينة جديدة .. كانوا متوسطى الحال أوى هما وأهلهم وصفية وابن حتحور كمان كده .. يصنعون الحب الحلو طبعا ابن حتحور وصفية وولادهم وأهلهم شافوا الأهوال والمجازر والخراب اللى عملها الاخوان والسلفيين وأتباعهم من بره وجوه ليبيا ضد الناس وضد الدولة ونفس الشئ شافته لمى أنيسة وأحمد بن حتشبسوت وأولادهم.. أما نور بيبى فكانت هى وأهلها بيتناقلوا حكايات جدودها عن نكبة طالبان 1993 وجرايمها الرهيبة اللى عملتها وخرابها وقمعها وتحريمها الفنون إلخ ومدارس البنات وجامعاتهم ولغاية النهارده ولمدى غير معلوم، وكانوا بيحكوا لأحمد بن نفرتارى وأهله .. أما أحمد بن إيزيس وحبيبته السودانية جيرلفرينده مساكنته اللى لسه متجوزوش بس كتبوا ورقة عرفية صورية اضطرارا عشان يسجلوا شهادات ميلاد ولادهم، حبيبته حواء رزوى، نوبية الملامح جميلة فاتنة جدا بسمارها الحلو، ودلوعة أوى. فهرب أبوها وأمها قبل ما تتولد هى سنة 1983 من جحيم السودان وشريعة نميرى .. وبعدين قطعوا الورقة العرفى فيعتبروا لسه فى مساكنة وجيرلفريندية بويفريندية. وكان له حبيب وصديق أبيض زيه يعملوا سوا كل الفوربلاى والفروت ماعدا الإيلاج فى الطيز يعنى كانوا سايد جاى. وهو وحبيبة تانية مش عايز يخون حواء معاها فكان بيعمل معاها وتعمل معاه كل الفوربلاى هيفى بيتينج heavy petting´-or-making out ما عدا الايلاج المهبلى او الشرجى. بوس ماشى احضان بلوجوب هاندجوب تيتجوب فوتجوب باتجوب ثايجوب كاميلتوسلايد فنجرنج لحس كس همس لمس نظرات بعبصة بلع لبن.. وكان لها عم منضم للترابى وحزب المؤتمر والقرف بتاع البشير وكان زى جرادجرايند فى قصة أوقات عصيبة اسمه تقى الدين الجراح على اسم تقى الدين بن تيمية، ومسمى بيته دار البنا الوهابية، وكان رافض نظرية التطور والعلمانية والعلوم البحتة، ومؤمن بس بالعلوم الشرعية، وربى ابنه تقى الصغير وبنته ليلى على البلاوى دى، وحارب سميرة (سوسو) بنت صاحب السيرك، عشان علمانية زى أهلها ومتنورة ومؤمنة بالعلوم والحريات إلخ، وكانت النتيجة إن ابنه بقى ارهابى مجرم تحريمى تكفيرى، وبنته ليلى جوزها لصاحبه الرأسمالى صاحب المصنع جابر البحيرى واتعقدت فى حياتها من الحجاب والنقاب والعقد والتكفير والسلفية والاخوانية والأزهرية اللى علمها لها ولابنه، ومات تقى الصغير فى الطريق من الحمى بعد هروبه من الشرطة بعد اتهامه بالقتل والارهاب، وهى عنست بعدما اتطلقت ومبقاش عندها احساس ولا رومانسية ولا انسانية مختونة عاطفيا وماديا. وندم تقى الدين الجراح الكبير عن أفكاره، وبقى علمانى وأيد علمانية سوسو وأبوها مدير السيرك وحبها للفنون والحريات والسلام والتسامح والتنوير والمحبة والاشتراكية إلخ. نرجع لابن إيزيس مع حبيبته السودانية حواء رزوى، أبوها وأمها رفضوا ختانها تماما، ولذلك هى كاملة، لم يختنوها جسديا ولا عقليا، وخلفت بنتين وولدين من ابن إيزيس، وكانت تحب زبر ابن إيزيس الأبهق كثيرا جدا يعجبها تعدد ألوانه وكانت بنت مرات أبوه، لأن أبوها اتوفى، وأبوه كان أرمل وأعجب بأمها السودانية الأرملة جدا واتجوزها، ومن هنا عرفوا وحبوا بعض. وكانت بتنام فى سريره أو بينام فى سريرها. ودى كانت برضه حالة أحمد بن رمسيس مع العراقية اليمنية حبيبته مساكنته ساجدة زينب، بس كانت بنت جوز أمه العراقى بعد وفاة أمها اليمنية كان أرمل وحب أم أحمد المصرية واتجوزها، ومن هنا عرفوا وحبوا بعض. وخلفت ساجدة من ابن رمسيس أربع ولاد صبيان. واتجوزوا رسمى بعد علاقة جيرلفريندية بويفريندية لمدة خمس سنين. ابن خوفو وحبيبته خديجة الصومالية، هى أخته بالرضاعة milk sister وناوى يتجوزها .. ابن أحمس وحبيبته نجمة السلطنة الايرانية، اتجوزت أبوه سنتين قبل ما يتوفى وحبها ابنه أحمد وعلى علاقة رومانسية جنسية كاملة معاها وهيتجوزها بالخارج لأنه مش ممنوع بره بلاد العرب.. ومخلفة من أبوه ولد ومنه تلات ولاد صبيان وبنت. اتجوزها بعد خمس سنين مساكنة.. ابن خفرع منكاورع وحبيبته زبيدة لطيفة التركية اتجوزت ابنه زوسر سنتين وخلفت منه ولد، وخلفت من ابن خفرع منكاورع أربع ولاد وبنتين. اتجوزها بعد خمس سنين مساكنة. ابن خعمررنبتى وحبيبته بزمجهان عادلة الحجازية النجدية وهى بنت أرملته الحجازية النجدية أصلا. اتجوزها بره طبعا بعد خمس سنين مساكنة وخلفت منه ولدين وبنت. أحمد بن حنوتسن ابن عم أحمد بن خعمررنبتى اتجوز حماته المصرية نجوى بعد وفاة بنتها مراته المصرية سلوى. برضه بره عشان ممنوع هنا. وفى يوم تقابل نورا وهى مع أحمد بن تحتمس حبيبها وبويفريندها ومساكنها، بنت شبهها بالضبط يا ترى مجرد شبه دوبلجانجر ولا تكون أختها التوأم المتماثلة، ولا تكون نسخة لها بالاستنساخ ولا تكون نسختها من عالم موازى.. وكان معاها شاب يشبه ابن تحتمس إلى حد كبير بس مش بالضبط، لكن من نفس البرج العذراء وأبيضانى وسمين وشعره أسود وناعم زى بقية أحمدات القصة. وتقدم نفسها لنورا على أنها أختها التوأم فعلا، لكن نورا مش فاكراها خالص ويتضح ان اسم نورا علوية وإنها من أصول تركية ومن أصول أسرة محمد على زى نورا أخت بوسى لحد كبير. ويتضح انه –ابن نفتيس- حبيب أخت نورا أو علوية، أصغر منها بسنين، بس مش باين عليها انها أكبر منه خالص، واسمها صرفيناز شيرويت، لظروف خيال علمى معينة. خلت صرفيناز تكبر فى العمر لحد ما بقت فى الأربعين مع إن أختها التوأم نورا لسه عمرها 18 سنة ولسه مراهقة وصرفيناز اتجوزت أخو حبيبها الحالى وكانت على علاقة كاملة بالاتنين، لحد ما اتوفى جوزها واتجوزت أخوه الصغير ده، وكان بيعبدها ولا يزال حب عبادة مش عشق عادى، وشايفها أمه وأخته الكبيرة وصديقته وكل حاجة له، نعيم طليقة أخوه صرفيناز حيث طلقها بالموت مش بيحب يسميها أرملة، بيكره الكلمة دى وكمان بيعتبر أخوه إله خالد زى أبوه وأمه. كانت نورا بالنسبة لأحمد بن تحتمس مش مجرد إلهة أو بنت إلهة وإله أو نبية، أو نجمة أو شمس أو كوكب، كانت كمان تجسيم لمبادئه العلمانية، اسمها نورا من التنوير، اسمها فى نظره كمان وداد من المحبة لكل الانسانية والذات الانسانية اللى فوق الآلهة والأديان، اسمها كمان حورية محرفة من الحريات الدينية والجنسية والابداعية والفكرية الكاملة، اسمها إنصاف وعدالات من حقوق الإنسان وحقوق المرأة واعلان مؤتمر بكين 1995 وبرنامج ومنهاج عمله، ومبادئ يوجياكارتا، اسمها سماح من التسامح، اسمها غرام عكس الكراهية، اسمها اعتدال عكس التطرف الاخوانوسلفى والتعصب الأزهرى الداعشى والطالبانى والعامى، اسمها وئام وسلام 0اسم للسوريات), اسمها انسانية، اسمها نجمة أى نجمة بورن، اسمها سامية من اسم الراقصة سامية جمال، اسمها فنون اسمها علوم اسمها رياضة أوليمبية، اسمها جامعة واسمها كلية، اسمها بورنوجرافيا واسمها ايروتيكا، كل هذه أسماء لنورا الرقيقة الجوزائية. اسمها اشتراكية، اسمها آداب وتاريخ، اسمها علمانية واسمها لادينية، واسمها ربوبية تعددية، واسمها كمتية واسمها هيلينية، واسمها حضارة أوروأمريكية آسيوية، هذه كلها أسماء نورا حبيبة ابن تحتمس الجوزائية. فسلام عليها يوم ولدت ويوم تموت ويوم تبعث خالدة أزلية بحيوات متعددة تناسخية وإلهية.. وجعل آمونرع زيوس جوبيتر ابن تحتمس مثمرا مفيدا أينما كان وأوصاه بالتنوير والعلمانية إلخ ما دام حيا. واسم ابن تحتمس فى نظر نورا أيضا جون لينون حين يغنى أغنية تخيل أو إيماجين. اسمها نجمة صناعة وأفلام صناعة الحب الحلو وقصص صناعة الحب الحلو. اسمها سينما اسمها رقص شرقى ورقص كابل بولروم سلو، اسمها دراما، اسمها سوفيتية. ابن أحمس اتجوز قبل نجمة السلطنة زميلته الهندية فى الجامعة وفى ثانوى بعد مساكنة وعلاقة جيرلفريندية بويفريندية حب شره جدا وحلو ومتناغم وحزن عليها لما اتوفت مبكرا وعمره 35 سنة قبل ما يتوفى أبوه وهى، ويحب أرملة أبوه نجمة السلطنة الايرانية. وزميلته اتجوزت قبله بهندى زيها لمدة تلات سنين ما اتوفقتش واتطلقت وهو اتجوزها كمطلقة وكان عمرهم وقتها 22 سنة وهى اتجوزت وعمرها 19 سنة، وفضلوا مع بعض مساكنة سنتين واتجوزوا وعمرهم 24 سنة وقعدوا 11 سنة مع بعض لغاية ما مرضت واتوفت وحزن عليها ابن أحمس حزن كبير زى حزن أرملة أبوه على أبوه، لكن شبهه بأبوه خلاها تحبه وتوافق على جوازه منها، وكل واحد عوض التانى بالحب، ومرات ابن أحمس كانت هندية هندوسية وهو عجبتها الهندوسية وتحول للهندوسية. بالنسبة لمرات ابن خفرع منكاورع الأولانية كانت صينية وكانت بنت بنوت وهو تحول لدينها الكونفوشى. واتوفت بعد عشرة طويلة وكانوا بيحبوا بعض أوى. ولما اتوفى ابنه وترملت مراته زبيدة لطيفة التركية حبوا بعض واتجوزها.. أخو ابن خفرع منكاورع اسمه ابن أوزيريس على علاقة بويفريندية جيرلفريندية مع أرملة يابانية تحول للبوذية معاها. وأخوها ابن خفرع منكاورع وابن أوزيريس اسمه ابن حورس على علاقة بويفريندية جيرلفريندية بفتاة تشيكية جميلة مجرية ايطالية ألمانية فرنسية بريطانية ويلزية من أصول متعددة عبر الأجداد. ابن إيزيس وحبيبته السودانية حواء رزوى، راحوا السودان لأيام معدودة، ومارسوا وصنعوا الحب الحلو على ضفاف النيل الأبيض والنيل الأزرق وفى غابات السودان الخضراء وشلالاته فى أماكن خالية من الرقباء والمتعصبين. ونفس الشئ فعلته السورية لمى أنيسة عند نهر بردى ودجلة والفرات وغابات ريف دمشق وغيرها مع حبيبها ابن حتشبسوت. ونفس الشئ فعلته العراقية اليمنية ساجدة زينب فى روابى وخضرة كردستان العراق فلها أصول كردية من جهة الأب وجدوده، ونهر دجلة والفرات حين زاروا العراق لأيام بعد استقراره نسبيا مع حبيبها ابن رمسيس. ومارسوا وصنعوا الحب الحلو كمان على شواطئ اليمن على خليج عدن وباب المندب والبحر الأحمر. ونفس الشئ فعلته الصومالية خديجة وحبيبها ابن خوفو ولكن على شواطئ مصر البحر الأحمر والأبيض لان الصومال طبعا غير آمنة. ونفس الشئ فعلته بزمجهان عادلة الحجازية النجدية وحبيبها ابن خعمررنبتى عند أنهار وشواطئ تركيا وكذلك زبيدة لطيفة وابن خفرع منكاورع الفرات ودجلة، وبحيرات تركيا العديدة وأنهارها وغاباتها. طبعا مع نزهاتهم فى المتاحف والآثار والشوارع والمعالم والكورنيش والشاطئ والضفاف.. وتوضيح عمل ووظيفة كل فتاة وحبيبها job ووظائف أهلهم وعلاقاتهم بزملاء العمل وتوضيح تفاصيل بيوتهم وطعامهم وعنايتهم بأولادهم، وتفاصيل شعر وحلى ومكياج وملابس كل فتاة منهن، محتاجين أحداث ثانية سجن مثلا بتهمة ازدراء أديان أو خدش حياء.. أيضا هواياتهم ومواهبهم كتابة أو فن من الفنون أو رياضة أوليمبية أو علم من العلوم. والرقص الكبل طبعا وفن الشارع الستريت برفورمر. والأحياء التى من القاهرة أو الإسكندرية أو مدن وعواصم محافظات الصعيد التى يسكن فيا أحمدات القصة وحبيباتهم. الشخصيات المساعدة والثانوية مثل زملائهم فى العمل والدراسة، جيرانهم، خصومهم، أبواها وأبواه، أصدقاؤهم، وأحياء سكنهم وعملهم زى باب الشعرية والعباسية والوايلى والتحرير وطلعت حرب ووسط البلد والدقى وحلوان وحلمية الزيتون ومصر الجديدة والحسين والقلعة والحلمية الجديدة والسيدة زينب إلخ .. حبيبات من طرف واحد للأحمدات، عشان من طرف واحد لحبيبات الاحمدات.. وبعض حبيبات الأحمدات مارست الملاطفة الكثيفة الثقيلة heavy petting مع عاشقين رجلين معا أو خمسة رجال دون ايلاج مهبلى ولا شرجى، بلوجوب ماشى، بلع لبن ماشى، كامشوت ماشى، تيتجوب هاندجوب الخ ماشى، بوس وأحضان، عرى كامل، لحس كس، لمس همس، تقفيش، كله ماشى ماعدا ايلاج القضيب فى الطيز أو الكس. وبعض الأحمدات مارسوا المثلية الجانبية السايد جاى. برضه مع بعض عشاقهم والملاطفة الثقيلة مع بعض عاشقاتهم. كلنا اجتمعنا فى مصر دلوقتى أو تركيا، اللى شعبها اتحجب واتنقب واتأخون واتمسلف، أو تركيا اللى هى نفسها محكومة من الاخوانجى العثمانجى أردوغان وهيدمر أى أثر فيها لسفور أو علمانية أتاتورك، هنروح فين بعد كده، هنروح أوروبا او أمريكا أو روسيا، اللى هما قريب هيروحوا فى أبو نكلة من خلايا الاخوان والسلفيين والسعوديين والخلايجة والأردوغانيين العوام اللى مالية أوروبا وأمريكا وروسيا.. إمتى ينتهى الكابوس ده بقى إمتى.. قرايب الأفغانية نور بيبى اللى لسه فى أفغانستان يحكوا لها عن الأهوال اللى هما فيها من عدم تعليم البنات، وقمع الحريات والثقافة إلخ، من 1993 لغاية 2023 ولسه كمان، شموا نفسهم شوية فى العشرين سنة بتوع "الاحتلال الأمريكى". قرايب الصومالية خديجة اللى لسه فى الصومال برضه بيحكوا عن الأهوال وكل الأهوال دى مصر ما شافتهاش حتى رغم غزو الحجاب والنقاب واللحى والعباءات والتكفير لها، مصر دمرت الدول اللى حواليها بالأفغان العرب بتوعها هى والسعودية.. وقرايب العراقية اليمنية ساجدة زينب اللى لسه فى العراق وفى اليمن برضه، وقرايب الليبية صفية اللى لسه فى ليبيا، وقرايب السودانية حواء رزوى اللى لسه فى السودان. وقرايب الايرانية نجمة السلطنة اللى كانوا فى ايران 1979 وعانوا من اعدام الشيوعيين والعلمانيين والمتنورين على ايد الخمينى والاسلاميين. وقرايب الحجازية النجدية بزمجهان عادلة اللى بيعانوا بقالهم تسعين سنة وأكثر لحد دلوقتى من اجرام السلفيين آل الشيخ واخوان من أطاع الله وآل سعود والشرطة الدينية، وقطع الأطراف والرقاب، وتهم ازدراء الأديان أو الزنا وغيرها.. اللى لسه عايشين فى الكيان السعودى .. توضيح مؤهلات الأحمدات وحبيباتهم واقاربهم مع وجود احداث مؤثرة فى حياة اقارب حبيبات الاحمدات مثلا بنت هوى بتحب القطط او طيبة وبسيطة بيحاولوا يقتلوها وتتمكن بمساعدة ناس متنورين طيبين من النجاة منهم وهكذا. قصص تبكى القارئ من الخوف والدموع من أجلها والسعادة أخيرا بنجاتها بعد وشوك موتها وقتلها. قالت نورا: فكرة قرنى والقرون دى مش عارفة اخترعوها منين يعنى شيطان يعنى ولا ثور مثلا.. طب الأولى القاتل والارهابى هو اللى يتقال عنه قرنى او بقرون مش المتحرر أو الفويريست أو الكوكولد لأن ده الشيطان الحقيقى.. بقدرات نور بيبى الأفغانية تجعل الأحمدات وحبيباتهم يزورون فى منامهم ونومهم برزخ الأرواح والفردوس والجحيم ويرون أن الآلهة الحقيقية هى آمون رع زيوس جوبيتر وزوجته حتحور هيرا جونو وأولادهما الآلهة البنون والبنات منهم زرادشت وايلوهيم وبوذا وبراهما وبهاء إلخ .. وأن الاخوان والسلفيين فى أشد العذاب هم وكل داعى للحرب والكراهية والارهاب والتهكير والتطرف والعنف.. كما يرون أن آمون رع زيوس جوبيتر وولده أوزيريس إلخ يخيرون المتوفين والمتوفيات العلمانيين والعلمانيات والمتنورين والأبرياء والصوفية والمسالمين إلخ خصوصا السناجل والمحرومين بحياتهم الأولى ومن عاشوا مكبوتين أو خجولين فى بلاد عربية وإسلامية وعانوا من طالبان وداعش والقاعدة والاخوان والسلفيين والأزهر إلخ، ومن ماتوا سناجل، ودون أن يسافروا لبلاد الغرب بلاد أحلامهم، ودون أن يحصلوا على فتاة أحلامهم الأوروأمريكية العرق الأوروبى، فلهم الخيار إما البقاء للأبد فى برزخ الأرواح أو تناسخ الروح بحياة ثانية على الأرض ولهم فيها ما يشتهون بكل الأحوال، والزمان والمكان حتى لو ماضى فات، أو الحياة بأرض موازية وكون موازى أو بكوكب آخر، أو احتلال جسم وعقل آخر، او الحياة فى الفردوس بمزاياه ليس كالفردوس المحمدى البدائى وإنما يحوى شوارع وأنهار وبحيرات وجبال ومحيطات نسخة طبق الأصل من روائع كوكب الأرض وشمسها وقمرها وحيواناتها ولهم فيها ما يشتهون من كتب وموبايلات وانترنت ومعلومات ودول وسفر لدول وجيرلفريند أوروأمريكية إلخ.. ولو شاء تكون شيبشفتر shapeshifter تتخذ شكل وحمض نووى نورا أخت بوسى أو مريم فخر الدين. نضيف كمان للشخصيات الرئيسية حبيبة تونسية اسمها ليلى وسيلة على اسم زوجتى بورقيبة وبن على. وحبيبها أحمد بن خونسو. نسبة الحجاب فى مصر 90% 2023 نسبة الحجاب فى تونس 25% 2023 نسبة الحجاب فى تركيا أردوغان 67% 2023 الأحمدات وحبيباتهم يتمنوا يعيشوا فى أنتاركتيكا ويفتكروا ترام القاهرة مع والديهم وكوبرى مشاة ميدان التحرير وباب اللوق وميدان رمسيس الأحمدات لهم شقيقات مصريات لهن عشاق واحد عربى مسلم تنجره وتعلمه وواحد أجنبى مساكنين ثم أزواج وحتى خيانات زوجية ايطالى وتشيكى وتشيكية وايطالية سحاق وسورى وايرانى وعراقى. أحمد بن تحتمس لحبيبته نورا: أتمنى نروح عالم أثيرى يصل إليه الانسان والانسانة فى اليقظة عالم وسط بين برزخ الأرواح المتوفين والنائمين والآخرة وبين عالمنا الواقعى، وتسير فى شوارعه وأماكنه كأنك لم تغادره أبدا، لكن دون جوع ولا عطش ولا عرق ولا تعب، ولا مرض، تشعر بأنك أخف من الريشة، بأنك روح فقط لكنها روح تحمل كل ذكريات الجسد كأنها لم تغادره ولأنها بالفعل لم تغادره، بل هى وهو يتحركان فى عالمنا الواقعى وهذا العالم الأثيرى الوسيط الذى يشف شفافية على عالمنا الواقعى.. لا تحتاج فيه إلى مال ولا نوم ولا مسكن ولا ملبس ولا طعام ولا شراب.. وتستطيع البقاء فيه كل سنوات حياتك دون تغوط ولا تبول ولا احتياج لمال ولا نوم ولا طعام ولا شراب ولكن تتمتع بالجنس والحب مع حبيبتك الأثيرية الواقعية مثلك وتتمتع بالكتب والفنون والاطلاع كما تشاء.
قصصى باسمى جدو سامى على جوجل درايف
https://drive.google.com/drive/folders/1N0wKMRM9mRd5pSI4Dyq2zt5orcQwEH3K?usp=drive_link
#جدو_سامى (هاشتاغ)
كيف تدعم-ين الحوار المتمدن واليسار والعلمانية
على الانترنت؟
رأيكم مهم للجميع
- شارك في الحوار
والتعليق على الموضوع
للاطلاع وإضافة
التعليقات من خلال
الموقع نرجو النقر
على - تعليقات الحوار
المتمدن -
|
|
الكاتب-ة لايسمح
بالتعليق على هذا
الموضوع
|
نسخة قابلة للطباعة
|
ارسل هذا الموضوع الى صديق
|
حفظ - ورد
|
حفظ
|
بحث
|
إضافة إلى المفضلة
|
للاتصال بالكاتب-ة
عدد الموضوعات المقروءة في الموقع الى الان : 4,294,967,295
|
-
الداعشية فى منتدى ايروتيكى عربى للقصص
-
أتمنى أن يتم انتاج مسلسلات تاريخية سورية عن خوفو وخفرع ومنكا
...
-
وجه حيوات
-
جاسر الاخطبوط
-
نبذات عن أفلام ومسلسلات مهمة - 3
-
أحيقار العصر: يا بُنَيَّ تواضع قليلا وكفى غرورا وأشعار أخرى
-
الاساطير الفرعونية والاساطير الاغريقية والاستعانة بهما فى كت
...
-
مجالات ومصادر لكتابة القصة الرومانسية والخيالية - 3
-
مجالات ومصادر لكتابة القصة الرومانسية والخيالية - 2
-
مجالات ومصادر لكتابة القصة الرومانسية والخيالية - 1
-
الليبرتين Libertine
-
نبذات عن أفلام ومسلسلات مهمة - 2
-
نبذات عن أفلام ومسلسلات مهمة - 1
-
العاقر وعظمة العلم وأشعار أخرى
-
مسلسل الأوراق المتساقطة
-
ملاكى الحارس ريم وقصص أخرى
-
جليلة وفخر الدين
-
أروى ويعقوب
-
كريم وريهام
-
جمهورية الكفر والنجع - 2
المزيد.....
-
جيل -زد- والأدب.. كاتب مغربي يتحدث عن تجربته في تيك توك وفيس
...
-
أدبه ما زال حاضرا.. 51 عاما على رحيل تيسير السبول
-
طالبان تحظر هذه الأعمال الأدبية..وتلاحق صور الكائنات الحية
-
ظاهرة الدروس الخصوصية.. ترسيخ للفوارق الاجتماعية والثقافية ف
...
-
24ساعه افلام.. تردد روتانا سينما الجديد 2024 على النايل سات
...
-
معجب يفاجئ نجما مصريا بطلب غريب في الشارع (فيديو)
-
بيع لوحة -إمبراطورية الضوء- السريالية بمبلغ قياسي!
-
بشعار -العالم في كتاب-.. انطلاق معرض الكويت الدولي للكتاب في
...
-
-الشتاء الأبدي- الروسي يعرض في القاهرة (فيديو)
-
حفل إطلاق كتاب -رَحِم العالم.. أمومة عابرة للحدود- للناقدة ش
...
المزيد.....
-
مداخل أوليّة إلى عوالم السيد حافظ السرديّة
/ د. أمل درويش
-
التلاحم الدلالي والبلاغي في معلقة امريء القيس والأرض اليباب
...
/ حسين علوان حسين
-
التجريب في الرواية والمسرح عند السيد حافظ في عيون كتاب ونقا
...
/ نواف يونس وآخرون
-
دلالة المفارقات الموضوعاتية في أعمال السيد حافظ الروائية - و
...
/ نادية سعدوني
-
المرأة بين التسلط والقهر في مسرح الطفل للسيد حافظ وآخرين
/ د. راندا حلمى السعيد
-
سراب مختلف ألوانه
/ خالد علي سليفاني
-
جماليات الكتابة المسرحية الموجهة للطفل في مسرحية سندس للسيد
...
/ أمال قندوز - فاطنة بوكركب
-
السيد حافظ أيقونة دراما الطفل
/ د. أحمد محمود أحمد سعيد
-
اللغة الشعرية فى مسرح الطفل عند السيد حافظ
/ صبرينة نصري نجود نصري
-
ببليوغرافيا الكاتب السيد الحافظ وأهم أعماله في المسرح والرو
...
/ السيد حافظ
المزيد.....
|